Referenčný marketing
Predstavte si, že ste vstúpili do novej reštaurácieneďaleko vášho bydliska. Bola vkusne zariadená, hrala tam uchu lahodiaca hudba, ktorá vám hneď naladila príjemnú atmosféru. Čašník bol pozorný a úctivý a obed, ktorý ste si objednali bol delikátny. Po zaplatení účtu ste si povedali, že sa sem určite vrátite aj nabudúce.

Túto dobrú skúsenosť ste si samozrejme nenechali len pre seba, ale povedali ste o nej aj všetkým svojim blízkym a priateľom.

O mesiac neskôr, pri jednej z ďalších návštev vo vašej obľúbenej reštaurácii, vás pri platení oslovil majiteľ, aby vám oznámil, že dnešnú útratu máte na účet podniku a navyše vám na stôl položil finančnú hotovosť v hodnote 200 eur.

“Že to nie je možné?”
Ale je! Presne to sa totiž vám môže stať vo firme, ktorá distribuuje svoje výrobky systémom referenčného marketingu. Za to, že referujete o svojej kladnej skúsenosti s jej výrobkami a šírite jej dobré meno vás firma odmení.